Search This Blog

SERVIS NAIKKAN LIKE FANPAGE

Borang Pesanan Anda

Saya ingin
Nama Anda:
No Kad Pengenalan Anda
Produk 1
Bilangan
Produk 2
Bilangan
Alamat Penghantaran
No Tel Bimbit Anda
Email Address:
No akaun Bank (Maklumat diperlukan sekiranya ingin menjadi ahli bagi rebet sekiranya belian melebihi 4 tin sebulan)
Bank dan Cawangan
Pembayaran melalui akaun

Form provided by Freedback.

Anda suka? Hebahkan

Followers


LinkWithin

ShareThis

Sunday, September 6, 2009

GASTRIK BUKAN ALASAN UNTUK MENINGGALKAN PUASA?






Aslkm pembaca setia blog alpha lipid sekalian,


Semoga anda sekalian mengharungi ibadah puasa dengan tenang dan moga dijauhi penyakit2...

Dalam entry saya sebelum ini terdapat beberapa testimoni mengenai kencing manis, darah tinggi dan sebagainya sebagai rujukan anda semua. Akan tetapi kali ini lebih khusus kepada penyakit gastrik. Mari kita lihat bagaimana gastrik berlaku kepada anda. Sebelum menganggap diri diserang gastrik, individu harus mendapatkan pemeriksaan dan nasihat pakar bagi mengelakkan kemungkinan mereka menghidap penyakit lain yang lebih serius


Walaupun lapisan mukosa sentiasa beralkali dan melindungi bahagian terbabit daripada dirosakkan bahan memudaratkan seperti alkohol, ubat aspirin, makanan berasid dan pedas serta asap rokok. Apabila lapisan ini semakin terhakis, ia tidak mampu menjalankan tugas dengan baik hingga menimbulkan radang.


Sakit lebih dirasai apabila berpuasa disebabkan peningkatan tahap asid dalam perut berikutan ketiadaan makanan. Asid sedia ada yang membantu mencerna makanan berkumpul pada bahagian terbabit bersama asid yang terhasil secara semula jadi berdasarkan tindak balas kimia.


Apabila keadaan itu berlaku ditambah ketiadaan pelindung mukosa, radang boleh berlaku tanpa mengira waktu. Selain pengambilan ubat dan kemestian makan sahur bagi sumber tenaga, pesakit tidak digalakkan membayangkan keenakan makanan kerana imaginasi atau faktor psikologi ini mampu meningkatkan lagi keasidan perut.


Penghasilan asid secara semula jadi boleh berlaku menerusi tiga fasa iaitu tindak balas kimia pada otak sebaik terbayang makanan, apabila makanan di dalam mulut serta ketika proses penghadaman.
Sementara itu, jangkitan bakteria dikenali sebagai helicobacter pylori (H pylori) juga antara penyebab gastrik. Ia mampu bertahan dalam keadaan perut berasid, malah jangka hayatnya juga panjang. Dianggarkan sejumlah 74 peratus pesakit yang mengalami ulser gastrik mempunyai jangkitan Hpylori.

FAKTA

Tanda gastrik


* Kesakitan semakin berkurangan atau bertambah apabila makan.


* Pedih pada ulu hati atau bahagian atas perut.


* Terasa loya.


* Berat badan turun.


* Terasa pedih, sakit seperti sengal atau lapar yang teruk pada perut antara satu hingga tiga jam selepas makan atau tengah malam.


* Najis kehitaman atau berdarah (menunjukkan ulser sudah berdarah).


* Kerap sendawa.



Ada di antara penghidap gastrik ini telah meminum Alpha lipid dan ianya sangat sangat membantu penghidap menjalani ibadah puasa dengan lancar.


Sebelum ini ada pelanggan saya Puan Lynn dari Kajang dan Zul dari Sabah yang menghidap gastrik mengesahkan bahawa alpha lipid telah membantu mereka dalam menghilangkan kesakitan gastrik. Anda tidak perlu tahu sangat tentang kandugan dalam alpha lipid kerana ianya supplement paling lengkap dan selamat. Insyallah anda yang baru nak belajar berpuasa, atau menghidap penyakit - penyakit kencing manis (testimoni cik wani), darah tinggi (testimoni mak saya), gastrik dan keletihan, tiada selera nak makan nasi (ibu puan nafisah - testimoni saya) bolehlah menjalani ibadah puasa dengan penuh.


Cuma satu nasihat saya kepada anda yang mempunyai keluarga, adik beradik yang menghadapi masalah ketika berpuasa, inilah produk yang saya cadangkan untuk dijadikan sebagai penawar. Anda tak perlu khuatir dengan khasiat kerana sebanyak 8000 kajian tentang colostrum dtelah dijalankan oleh Institut Colostrum Research di New Zealand dan akhirnya disahkan ALPHA LIPID merupakan produk Gold Standart terbaik dunia dan disahkan selamat.


Nah apa lagi, bawalah bertin-tin alpha lipid ke kampung anda puasa ini dan dapatkan daripada saya dan business partner saya yang terdekat untuk penghantaran segera. Hubungi 019-2820866 untuk sebarang pertanyaan.


PROMOSI BULAN RAMADHAN (DAPATKAN SEUNIT SHAKER APABILA ANDA BELI SETIN ALPHA LIPID PADA HARGA BUKAN AHLI DARIPADA EN MAT DI TALIAN 019-2820866).


BAGI AHLI, ANDA BOLEH DAPATKAN SEUNIT SHAKER PERCUMA DENGAN PEMBELIAN 2 TIN.
Salam ukhuwah dari saya - 019-2820866

No comments:

Post a Comment

Pertanyaan boleh juga add di fb Alphalipid Sdii Nak Kurus

SERVIS NAIKKAN LIKE FANPAGE MURAH

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Banner

Kadang-kadang sesuatu yang berharga itu kita sedari setelah ia meninggalkan kita, dan kala itu kita hanya pasrah

FREE MEMBERSHIP BULAN FEBRUARI 2011..ANDA BOLEH MENJADI AHLI DAN MEMULAKAN BISNES BERSAMA KAMI

Anda ingin Kebebasan Masa, Banyak Wang, Gaya Hidup yang Hebat? Anda merasa BOSAN berkerja? Bosan hidup dikawal oleh boss? Tidak puas hati dengan gaji anda? Bukankah hidup anda adalah untuk anda KEJAR IMPIAN anda, bukan bekerja untuk menjayakan IMPIAN boss anda? Kami boleh bantu anda capai IMPIAN anda: Pendapatan Lumayan Jutawan+Percutian Luar Negara+Rumah Idaman+Kereta Idaman+Kebebasan Kewangan+Kebebasan Masa dan Potensi Diri anda ke Tahap Maksimum. PEGEDAR DIPERLUKAN SEKARANG. SESIAPA YANG BERMINAT ATAU INGIN MENDAPATKAN PENERANGAN BOLEH HUBUNGI SAYA DAN ANDA BERPELUANG MENDAPAT DUIT CASH DALAM UNCANG DAN BEG SETIAP ENAM BULAN