Search This Blog

SERVIS NAIKKAN LIKE FANPAGE

Borang Pesanan Anda

Saya ingin
Nama Anda:
No Kad Pengenalan Anda
Produk 1
Bilangan
Produk 2
Bilangan
Alamat Penghantaran
No Tel Bimbit Anda
Email Address:
No akaun Bank (Maklumat diperlukan sekiranya ingin menjadi ahli bagi rebet sekiranya belian melebihi 4 tin sebulan)
Bank dan Cawangan
Pembayaran melalui akaun

Form provided by Freedback.

Anda suka? Hebahkan

Followers

LinkWithin

ShareThis

Wednesday, June 27, 2012

MENU DIET !!! PASTIKAN ANDA IKUT ATURAN MAKANAN YANG DITETAPKAN


Syarat Utama Berdiet dengan SD2:

1. Xboleh BERLAPAR! WAJIB MAKAN!
2. bila da capai berat ideal, TIDAK PERLU Maintain Minum SD2!

Pelan Pemakanan semasa DIET 
Semasa 2 Minggu Induction:

1.) Elakkan nasi, mi, mihun, laksa, laksang, spagetti, fettucini, vermicelli, kuew tiau dan yang sebangsa dengannya.

2.) Elakkan Roti, roti berserat, roti bun, roti boy, roti canai, roti jala, roti bakar, roti pastries dan apa-apa yang sebangsa dengannya.

3.) Elakkan Gula - gula pasir, gula melaka, gula merah, madu, gula-gula dan apa-apa yang bergula tinggi.

4.) Elakkan Buah-buahan (lepas 2 minggu baru makan berpada-pada).

5.) Elakkan minuman bergula, jus buah-buahan, air bergas (coke, Pepsi, 100plus, etc), kurangkan pengambilan kopi!

6.) Elakkan snek seperti Twisties, biskut manis, nachos, popcorn, jeruk manis.

7.) Elakkan segala bentuk kacang untuk 2 minggu.

8.) Elakkan makanan berproses seperti kentang goreng, bebola ikan, bebola sotong.

9.) Elakkan makanan bertepung seperti kek, biskut, kuih-muih.

Boleh Makan:

1.) Ayam - panggang, steam, bakar, sup, satay, digoreng tanpa tepung.

2.) Semua ikan - sama macam ayam, boleh grill, steam, goreng tanpa tepung. Tak kira ikan salmon, pari, tenggiri, terubok, ikan bilis.

3.) Semua daging - rusa, lembu, kambing - buat steak, satay grill, sup ekor, daging bakar, disalai... asalkan halal.

4.) Udang - bakar, tomyam, goreng dengan cili boh. Elakkan sotong kerana karbohidrat tinggi.

5.) Sayur, terutamanya sayur hijau. Kurangkan lobak merah, elakkan kentang. Lagi hijau, lagi bagus, macam sawi, bayam, salad, timun.

6.) Keju jenis cheddar, mozarella, parmesan. Limit kepada 2-3 keping sehari.

7.) Air kosong, air mineral -minum 8 gelas atau lebih sehari untuk elakkan sembelit.

8.) Burger? Buang roti bun atas dan bawah, makan daging burger dengan sayur dan mayonis kat dalam je...

9.) Pizza? Makan topping sahaja.

10.) Makan supplement dan vitamin seperti spirullina dan multi-vitamins untuk menambahkan lagi tenaga dan kuatkan daya ketahanan badan.

Jangan lupa makan sarapan, tengahari dan makan malam. Makan malam sebelum jam 9 malam. Jangan ponteng makan"!!

Contoh sarapan / Breakfast

1.) Telur rebus - 1 biji - (0.6 grams carb)
2.) Chicken slice - 2-3 keping - (0.0 grams carb)
3.) Air suam - 1-2 glass - (0 gram carb)
4.) Keju - 2 keping - (1 gram carb)

Makan Tengahari / Malam

1.) Ikan panggang - 1-2 keping - (0 gram Carb)
2.) Sup Ayam - 1 mangkuk - (0.5 - 1 gram Carb) 
3.) Ayam goreng - 1-2 ketul - (0.5 - 1 gram Carb)
4.) Sayur-sayuran hijau - 1 mangkuk - (1 - 3 grams Carb)
5.) Telur goreng - 1-2 biji - (1 - 1.5 gram Carb)

Jangan lebih drp 20 grams Carb sehari kalau nak kurus!

Nasi - 1 pinggan penuh = 88 grams Carb !
Nasi - 1/2 pinggan (nasi separuh) = 44 grams Carb.
Nasi - 1/4 pinggan = 22 grams Carb.
Mee (mihun/spagetti/laksa/laksang/fettuccinni) = 10 - 100 grams Carb (meehoon paling rendah Carb = lebih kurang 10g sepinggan)

Makanan Yang ?Diharamkan? Selama 2 Minggu Induction

1. Minuman bergula seperti jus buah-buahan, air bergas (coke, sprite, pepsi), minuman berkafein seperti kopi, cappuchino, moccha, milo, barli, horlick, dll.
2. Sayuran berkarbohidrat timggi seperti kentang, segala jenis ubi, lobak.
3. Buah-buahan, tak kira apa-apa jenis terutama sekali pisang (23.7 gram karbohidrat sebiji).
4. Semua jenis roti, tak kira putih atau berfiber, berinti atau tidak.
5. Produk tenusu seperti susu, yoghurt, dadih, tak kira rendah lemak atau tidak.
6. Kek, biskut dan semua produk bergandum.
7. Makanan ringan seperti gula-gula, potato crisps, chocolate, pop-corn, aiskrim.
8. Kekacang, sama ada peanuts, pistachio, dll.
9. Mihun, mi biasa, pasta, spageti, macaroni.
10. Pizza, nachos, tortilla chips, doughnuts dan any other Fast Food.
11. Gula (tak kira gula putih, merah, gula melaka, artificial sweetener, madu lebah).
12. Nasi putih, pulut, brown rice. Setengah pinggan nasi putih ada 22 gram karbohidrat! Kalau 3 pinggan???

nota kurus: Susah masa mula2 aje... (tp, xdela susah pun kan, bukan nye xboleh makan langsung pun.. nak kurus, nak sihat, kene lah berusaha. xpe, sekejap je puasa makan karbo.. lepas tu, anda takkan rasa sia2...percayalah..:) 
_____________________________________________________________________

Syarat-syarat Induction 

Induction ialah fasa terpenting sekali dalam Atkins Diet kerana ia adalah tapak permulaan kepada corak pemakanan yang berbeza daripada apa yang pernah anda lalui selama ini. Induction sebaik-baiknya dilakukan selama 2 minggu (paling kurang) dan boleh diteruskan selama 6 bulan sehingga 2 tahun, mengikut keadaan kesihatan dan berat badan anda. Yang pasti, lagi berat badan anda atau lagi susah untuk anda menghilangkan berat badan (atau kedua-duanya sekali), lagi lama anda patut berada pada tahap Induction.


1. Pastikan anda makan 3 kali sehari (saiz makanan biasa) atau 4-5 kali sehari (tapi portions kecil). Jangan sekali-kali malas makan sebab anda akan terasa sangat lapar nanti dan sukar nak kawal emosi dan nafsu makan. Makan malam biarlah sebelum jam 9.00pm.

2. Makan 20 gram karbohidrat sehari sahaja. Baca label pada produk di pasaraya. Sebaik-baiknya makan makanan dari pasar seperti ayam, daging, ikan sebab kandungan karbohidratnya 0 gram.

3. Makanan diproses di kilang selalu ditambah gula dan berkarbohidrat tinggi. Baca label tin, botol, kotak atau packet yang dibeli untuk tahu kandungan karbohidrat. Berhati-hati memilih sos dan kicap dalam botol.

4. Jangan makan apa-apa pun yang disenaraikan dalam senarai makanan yang diharamkan di atas. Walau sepinggan nasi pun boleh menaikkan glukosa dalam badan dan menyebabkan anda ketagihan nasi dan benda-benda manis. Bersabar dan berdisiplinlah kalau nak kuruskan badan.

5. Minum banyak air. Kalau sembelit, anda boleh mengambil psyllium husk / serat bercampur secawan air. Psyllium Husk / serat ada dijual dimana-mana farmasi dan kedai Cosway.

6. Makanan boleh digoreng, dipanggang, direbus, disalai asalkan tidak ditambah gula dan madu.

7. Rempah-ratus boleh digunakan asalkan asli, tak ditambah gula atau perasa tiruan.

8. Jangan sangka makanan tertentu itu berkarbohidrat rendah. Sebiji buah pear bersaiz sederhana ada 25 gram karbohidrat, sebiji telur ayam bersaiz besar cuma ada 0.6 gram karbohidrat! Check dulu!

9. Ambil supplement seperti spirullina dan vitamins untuk lebih menyihatkan badan lagi. Pastikan product tidak mengandungi gula atau artificial sweteener.

_____________________________________________________________________

Diari Diet
Catatkan berat badan anda. Buat sekali catatan tentang ukuran pinggang, paha, dada, pinggul, tekanan darah, dan kadar kolestrol. 
Tentukan sasaran berat badan yang perlu anda turunkan dalam jangka masa sebulan akan datang.
Cuba tentukan sasaran untuk menurunkan berat badan dalam tempoh seminggu antara ½ hingga 1 kg.
Tentukan tahap kalori yang boleh membantu anda menurunkan berat badan mengikut tahap-tahapnya. Contoh kalori yang disarankan ialah kurang 35g pengambilan karbohidrat dlm mkanan.
Catatkan semua makanan, minuman atau kudapan yang telah anda ambil. Kira jumlah kalori dan lemak.
Catat latihan/senaman yang telah anda lakukan setiap hari. Dapatkan anggaran agak2 berapa jumlah kalori yg terbakar
Hasilnya pada malam hari, buat pengiraan pengurangan kalori makanan dan kalori latihan yang dilakukan.
Pada hujung minggu pula, buat pengiraan dan hasil yang telah anda gunakan untuk kalori dan lemak.
Good Luck! :)

____________________________________________________________________

Fasa2 dalam Diet SD II

inila cara diet yg sebenar. sume terletak pd tangan kite semua. :) 
xpelu susah2 nk carik plan kesihatan untuk diri anda. plan yg d gunakan dlm program diet SD2 ada sume nye. :D

nota kurus: supplemen sprt yg dcdgkan adalah untuk regulate our health to the optimum. dengan izin Tuhan. xsalah untuk berusaha ke arah kesihatan yg TERBAIK!



PENGEDAR SELANGOR & KL

Zon Kajang, Bangi, Semenyih
Habibah : 0123159525 (Seluruh Kajang, Bangi, Beranang, Semenyih)
Yani : 012-2806859 (Bandar Seri Putra,Bandar Bukit Mahkota)
Kasmah & Azizah :-012-632 5168/012-364 0217(Semenyih, Beranang,Rinching)
Karimah 0193140772 (UKM, Bangi)

Zon Bukit Jalil, Sg Besi
Elsa - 0172950015 (Sungai Besi, Bukit Jalil, KL, Kinrara )
Suhana:01216519704 (Bandar Kinrara)
 Naziera - 0192252262 (Puncak Jalil)
Kila  - 012-9242792 (Sungai Besi, Bukit Jalil)
Zon Serdang, Equine, Seri Kembangan
Eiffa : 0134007933 (Serdang, Minlon, Equine Park, UITM Shah Alam)
Azie :019 297 8381(Hospital Serdang,Serdang,Salak Tinggi,Sepang)


Zon Banting, Morib, Jenjarum
Jacquilien : 0148672509 (Banting, Jenjarum, Kg Seri Cheding, Sepang, Teluk Datok)

Zon Sepang, Salak Tinggi, Kota Warisan
Hashim Acim : 0193914441 
Eskay : 0123630912
Azrina : 0136353288 
Azie :019 297 8381

Zon Puchong, Equine, Serdang, Kinrara, Seri Kembangan
Suhana :012-6519704 (Puchong,Bandar Kinrara)
Ros :017-376 9206 (Puchong)
Suzie : 012-3068824 (Puchong, Bandar Saujana Putra) 
Nana : 0193769697 (Dengkil, Seri Kembangan)


Zon Gombak, Selayang, Batu Caves
Nadia - 0192965847 - Taman Sri Gombak, UIA, Greenwood, Batu Caves, Selayang)
Yanti - 017-6664720 (Setapak, Keramat, Sentul)
Kak Dayang - 017-8827661 (Segambut, Kepong, Selayang)
Linda - 013-2271162 (Jinjang)

Zon Shah Alam, Sungai Buloh, Klang
Asiah : 0194408758 (Sungai Buloh, Klang, Shah Alam, dan 1 Malaysia)
Sham : 0179924387 (Seksyen 17,18 Shah Alam)
Kamsiah :0136253087 (Puncak Alam, Sungai Buloh) 
Ruby: 012-4954622 (Bukit Jelutong, Batu Tiga, TTDI Jaya)
Hafizah : 0193532153 (Meru, Rantau Panjang Klang)

Zon Damansara, Seri Hartamas, Bukit Kiara
Hasliza : 0126405366
Miss Dy Da - 019-3889970  

Zon Ampang, Cheras, Bandar Tun Hussien Onn
Khadijah - 0129350725 (KLCC, Ampang)
Ariff - 012-6406249  
Diana - 017-2036550 
Nurra - 012 9325334 (KLCC, Taman Melawati, Ampang, Wangsa Maju)

Zon Wangsa Maju, Setiawangsa, Kg Baru, Kg Pandan
Faizal - 017-2309845 (Setiawangsa, Wangsa Maju, Kg. Baru, Kg. Pandan)
Mimi - 019-6783170 (Wangsa Maju, Wangsa Walk, LRT Seri Rampai, Rampai Park)
Mariam - 017-9820325 (SOGO, Kompleks Pertama, Maju Junction, Medan MARA KL)

Zon Bangsar, Petaling Jaya, Kerinchi
Sharida : 0137444702 (Lembah Pantai, Menara TM, Kerinchi, Bangsar
Nuraliza - 014-8433534 (Bangsar, Sungai Besi)
Siti Rafisah - 012-2443948 (Sunway Piramid, Kelana Jaya, Kampung Medan, Westen Digital, Petaling Jaya)
Siti Naziera - 0192252262 (Pantai Dalam, B Bdr Tun Razak, Bdr Tasik Permaisuri)
Norlia - 012-2924332 (Bukit Aman)

Zon Subang, Petaling Jaya
Suzie : 012-3068824 (Petaling Jaya, Subang Jaya)

Zon Cyberjaya
Nurul :013-401 2696(Cyberjaya)



Pengedar masih diperlukan : sms 0192820866 (Permintaan Sangat Tinggi)

PENGEDAR PUTRAJAYA:
Faryna : 0192659192 (Presint 1-19)
Nana : 0193769697
Amir : 0176533086 (Presint 9,10,11)
3 orang Pengedar diperlukan : sms 0192820866

PENGEDAR SARAWAK :
Che Sue : 0132691853 (Kuching & 1 Sarawak)
Lantan : 010-5953376 (Bau, Lundu, Padawan, Serian, Kuching)
5 orang Pengedar diperlukan : sms 0192820866

PENGEDAR SABAH :
Eddy : 0198818898 (KK, Tuaran dan 1 Sabah)
Wati : 0195815840 (KK dan 1 Sabah)
5 orang Pengedar diperlukan : sms 0192820866

PENGEDAR PULAU PINANG
Amira Arshad 0142211104  (Georgetown dan 1 Pulau Pinang)
Kak Sima : 0164415669 / 0174839669 /045303669 (Bukit Mertajam)
4 orang Pengedar diperlukan : sms 0192820866

PENGEDAR KEDAH & PERLIS
Ammar 0195477312 (Alor Setar, Kepala Batas, Mergong, Sungai Petani & seluruh Kedah)
Huda 0122853236 (UUM, Sintok & seluruh Kedah)
Firdaus - 0124261961 (Simpang Kuala, Tandop & Pendang)
Wani - 0195218022 (Sik)
Raj Kumar 0149445618(Shahab Perdana, Kuala Sungai)
Cikgu Azie - 0125223334 (Sungai Petani)

PENGEDAR TERENGGANU
Ralysa-013-2817383 (Marang, Kuala Terengganu, Seluruh Terengganu)
5 orang Pengedar diperlukan : sms 0192820866

PENGEDAR MELAKA

Rashid 0104225102 (Ayer Keroh, Bukit Beruang, Batu Berendam, Bukit Katil,  dan seluruh Melaka)
Yann 0176125440 (Ayer Molek dan sekitarnya)
Zamri -0196555444 (Melaka)
Noraini - 0137708899 (Ayer Keroh, Menara TM, Seluruh Melaka)
5 orang Pengedar diperlukan : sms 0192820866

PENGEDAR KELANTAN
Dinie - 013-6287826 (Rantau Panjang)
Hasnoh - 014-528 6711 (Kubang Kerian, Binjai ,Bukit Marak,Bekelam, Gunong, Jelawat, Bachok & sekitarnya
Elya-019-9151124 ( Pengkalan Kubor, Wakaf Bharu dan seluruh kelantan)
5 orang Pengedar diperlukan : sms 0192820866

PENGEDAR JOHOR
Rahman : (Johor Bharu) http://alpha-lipids.blogspot.com/ 0137014810
Zahariah : 019-7937370(JB)
Rosazlina 013-7408804 (Yong Peng, seluruh Johor)
Mien Sha 010-760 0687 (kluang, batu pahat, pagoh)
Ida 013-3536818 (seluruh Johor)
Fieda - 0127635444 (Muar, Segamat, JB)
3 orang Pengedar diperlukan : sms 0192820866

PENGEDAR PAHANG
Sazelah / Sam 01119928118 (Kuantan, Pekan & seluruh Malaysia) (Ready stok banyak)
Azah 019-9307130 (Raub & seluruh Pahang)
5 orang Pengedar diperlukan : sms 0192820866

PENGEDAR SINGAPURA
Kasmah 0126325168
Rahimah +6591993691
Mien Sha 010-760 0687
2 orang Pengedar diperlukan : sms 0192820866

PENGEDAR NEGERI SEMBILAN
Azrina Besari136353288 (Nilai, Taman Mawar, Taman Desa Kasia, Sepang, Kota Warisan, Sepang)
Norliza Hassan 0173544346 senawang,seremban
Roshidah-019-683 5052/Iskandar 019-640 9878- (Rembau,Lubuk Cina)
Marini - 019-3414277 (Nilai, Mantin, Seremban, Senawang)
Rubita - 017-2257171 (Tampin, Rembau)
Mohd Akhir - 019-6560404 (Seremban, Senawang)
Mohd Zamri - 012-3383317 (Palong, Bahau, Pasir Besar, Gemas)
Kasim : 019298440 (Paroi,Labu,Sendayan)
Hashim: 019-391 4441(Nilai)

PENGEDAR PERAK
Nisa 0173224585
5 orang Pengedar diperlukan : sms 0192820866 (TERAMAT SEGERA)


PENGEDAR BRUNEI
2 orang Pengedar diperlukan : sms 0192820866


PENGEDAR LABUAN
2 orang Pengedar diperlukan : sms 0192820866

PENGEDAR INDONESIA
Siti Moenarti +60169177112 
(wakil Indonesia di Malaysia)
Ammar 0195477312
2 orang Pengedar diperlukan : sms 0192820866 

4 comments:

  1. It's hard to find experienced people on this topic, but you seem like you know what you're talking
    about! Thanks

    Stop by my weblog ... diets that work

    ReplyDelete
  2. I feel that is one of the so much vital information for me.
    And i'm happy reading your article. However wanna remark on some normal things, The web site taste is ideal, the articles is in point of fact nice : D. Just right activity, cheers

    Also visit my web blog only the best review

    ReplyDelete
  3. I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and was curious what all is required to get set up? I'm assuming
    having a blog like yours would cost a pretty penny?
    I'm not very web smart so I'm not 100% sure. Any recommendations or advice would be greatly appreciated.

    Kudos

    My web page ... special compilation

    ReplyDelete
  4. I am regular reader, how are you everybody? This piece of writing posted at this website is
    genuinely fastidious.

    Review my blog video reviews

    ReplyDelete

Pertanyaan boleh juga add di fb Alphalipid Sdii Nak Kurus

SERVIS NAIKKAN LIKE FANPAGE MURAH

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Banner

Kadang-kadang sesuatu yang berharga itu kita sedari setelah ia meninggalkan kita, dan kala itu kita hanya pasrah

FREE MEMBERSHIP BULAN FEBRUARI 2011..ANDA BOLEH MENJADI AHLI DAN MEMULAKAN BISNES BERSAMA KAMI

Anda ingin Kebebasan Masa, Banyak Wang, Gaya Hidup yang Hebat? Anda merasa BOSAN berkerja? Bosan hidup dikawal oleh boss? Tidak puas hati dengan gaji anda? Bukankah hidup anda adalah untuk anda KEJAR IMPIAN anda, bukan bekerja untuk menjayakan IMPIAN boss anda? Kami boleh bantu anda capai IMPIAN anda: Pendapatan Lumayan Jutawan+Percutian Luar Negara+Rumah Idaman+Kereta Idaman+Kebebasan Kewangan+Kebebasan Masa dan Potensi Diri anda ke Tahap Maksimum. PEGEDAR DIPERLUKAN SEKARANG. SESIAPA YANG BERMINAT ATAU INGIN MENDAPATKAN PENERANGAN BOLEH HUBUNGI SAYA DAN ANDA BERPELUANG MENDAPAT DUIT CASH DALAM UNCANG DAN BEG SETIAP ENAM BULAN