Search This Blog

SERVIS NAIKKAN LIKE FANPAGE

Borang Pesanan Anda

Saya ingin
Nama Anda:
No Kad Pengenalan Anda
Produk 1
Bilangan
Produk 2
Bilangan
Alamat Penghantaran
No Tel Bimbit Anda
Email Address:
No akaun Bank (Maklumat diperlukan sekiranya ingin menjadi ahli bagi rebet sekiranya belian melebihi 4 tin sebulan)
Bank dan Cawangan
Pembayaran melalui akaun

Form provided by Freedback.

Anda suka? Hebahkan

Followers

LinkWithin

ShareThis

Thursday, May 13, 2010

Carilah Tahap Penurunan Berat Badan Anda Sendiri


 

Hartini Abu Bakar mula2 mmg tak prcya..tapi penurunan sbnyk 7.5 kg dlm masa krg 3 mggu mmbktikn yg sd2 mmg berkesan..


Hartini Abu Bakar
makan ikut cadangan dalam SD2..karbohidrat langsung tak sentuh...pagi..makan 2 biji telur separuh masak...
tghari - seketul ayam..sup daging/tulang/tomyam...
malam..steamboat/chicken chop/steak/satey/ayam goreng McD/KFC /pati soya + exercise seminggu sekali + minum apple cider vinegar...
kalu tempat kerja..beli lauk jer....minum air soya...

Aliszah Aziz 5 hari mencuba...berat turun 2.5kg...macam tak percaya...tapi itulah realitinya..:)

09 May at 11:53 · · · Flag

Betty Qaisara yup..!sd11 sangat bwerkesan.sy alami sendiri kehilangan berat badan 6kg dlm 10hari..

06 May at 22:47 · · · Flag

Suzanah Zulkanain

Suzanah Zulkanain assalamualaikum..berat sy pd hr ni 75kg..dh turun 9kg setelan sebulan minum sd2...amazing..ni pic sy yg baru.

Carilah Tahap Penurunan Berat Badan Anda Sendiri
Kita kerap mengatakan bahawa selalunya dalam seminggu apabila mengambil diet SD2 biasanya kita boleh turun diantara 2 ke 5 kg sekiranya kita mengikut dengan sempurna segala peraturan-peraturan yang telah disenaraikan apabila menjalani diet SD2. Namun begitu kita juga perlu faham bahawa setiap orang akan mengalami penurunan berat badan yang berbeza-beza. Ada yang turun lebih lagi dan ada yang turun kurang dari itu. Ini bergantung kepada tahap kesihatan metabolisma anda dan juga sejauh mana anda dapat mengikut segala peraturannya setiap hari.

Secara purata lelaki boleh turun diantara 2 ke 4 kg dan perempuan pula diantara 1 ke 3 kg dalam seminggu. Orang yang mengalami berat badan terlampau selalunya akan mengalami penurunan berat yang lebih cepat dari orang yang tidak terlalu berat. Walaupun begitu anda perlu faham bahawa tidak ada satu nombor ajaib untuk penurunan berat anda dan tidak perlu risau jika membuat perbandingan dengan orang lain.
Anda mungkin orang yang turun dengan cepat atau anda mungkin juga termasuk golongan yang turun teramat perlahan. Namun begitu anda perlu yakin sekiranya anda lakukan dengan betul maka dalam waktu 4 ke 5 hari pertama anda memang turun berat air dahulu dibadan anda. Selepas dari itu, setiap inci dan setiap kg yang turun adalah lemak yang anda kumpulkan selama ini.
Yang penting anda lakukan dengan betul dan perlu menyedari bahawa setiap benda yang anda masukkan kedalam mulut akan menurunkan berat badan anda.



Fahami dengan betul perbezaan protien soya, protien soya isolate, tepung soya, serbuk protien dan whey protien isolate.
 
Tidak semua sumber makanan dari soya mempunyai kandungan karbohidrat yang rendah. Adakah anda sudah pasti yang manakah diantara bahan-bahan diatas mengandungi kandungan karbohidrat yang rendah ?

Tepung soya dan juga serbuk soya (protien powder) adalah diperbuat dari kacang soya. Kedua-duanya mengandungi protien dan juga karbohidrat dan kerap juga dimakan oleh pengamal diet SD2 tanpa disedari akan kandungannya yang sebenar. Serbuk soya dikisar dengan lebih halus dari tepung soya dan oleh itu lebih berkesan jika kita kita membuat shakes. Tepung soya, lebih sesuai untuk masakan kerana lebih likat dari serbuk soya dan oleh itu mengandungi kandungan karbohidrat yang lebih tinggi.

Protien soya isolate pula diperbuat dengan memisahkan protien dari kandungan karbohidrat yang terdapat didalam kacang soya, menyebabkan ianya mempunyai kandungan karbohidrat yang lebih rendah daripada serbuk soya atau tepung soya yang biasa. SD2 sebenarnya diperbuat dari protien soya isolate yang rendah karbohidrat dan ianya tidak sama dengan bahan-bahan lain yang bersumberkan soya yang kita makan.

Serbuk protien adalah sumber protien asli, kebiasaannya dari telur atau dari serbuk protien tumbuh-tumbuhan (vegetable-based). Perlu kita fahami bahawa serbuk protien juga mengandungi bahan berkarbohidrat dan gula yang tersembunyi. Pastikan anda membaca lebel nutrisi pemakanan untuk memastikan berapakah kandungan karbohidrat dan gula didalam makanan tersebut.

Whey Protein Isolate (WPI) adalah dikira sebagai protien yang paling tinggi kualitinya diatas dasar keupayaan badan manusia untuk menghadamkannya. Ianya mempunyai kandungan karbohidrat yang tersangat rendah, mempunyai kandungan protien yang tinggi serta boleh dikatakan tidak mengandungi apa-apa lemak langsung. Ia juga telah menunjukkan keupayaan untuk meningkatkan sistem ketahanan badan dengan menambahkan tahap glutathione didalam sel badan, iaitu salahsatu bahan antioksida yang penting untuk tubuh manusia.

Fahamilah dengan betul-betul perbezaan makanan ini supaya anda tidak termakan karbohidrat yang tersembunyi.
Hubungi En Mat 0192820866 atau Puan Nor 0197562866 atau Puan Miza 0136143177 untuk mulakan diet anda? Ask Me NOW !!! 

1 comment:

  1. hehe sy da trn 7kg dlm mase 4 hari je..sy timbg berkali2..dan beli 2 penimbg sbb bimbg penimbg sy rosak mase first2 timbg.sy x caye berat trn 4.5 kglepas 3 hari minum..jd sy beli 2 penimbg..sy juge test timbg berat kat penimbg di supermarket..bimbg penimbg rosak bukan berat bdn turun..

    ReplyDelete

Pertanyaan boleh juga add di fb Alphalipid Sdii Nak Kurus

SERVIS NAIKKAN LIKE FANPAGE MURAH

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Banner

Kadang-kadang sesuatu yang berharga itu kita sedari setelah ia meninggalkan kita, dan kala itu kita hanya pasrah

FREE MEMBERSHIP BULAN FEBRUARI 2011..ANDA BOLEH MENJADI AHLI DAN MEMULAKAN BISNES BERSAMA KAMI

Anda ingin Kebebasan Masa, Banyak Wang, Gaya Hidup yang Hebat? Anda merasa BOSAN berkerja? Bosan hidup dikawal oleh boss? Tidak puas hati dengan gaji anda? Bukankah hidup anda adalah untuk anda KEJAR IMPIAN anda, bukan bekerja untuk menjayakan IMPIAN boss anda? Kami boleh bantu anda capai IMPIAN anda: Pendapatan Lumayan Jutawan+Percutian Luar Negara+Rumah Idaman+Kereta Idaman+Kebebasan Kewangan+Kebebasan Masa dan Potensi Diri anda ke Tahap Maksimum. PEGEDAR DIPERLUKAN SEKARANG. SESIAPA YANG BERMINAT ATAU INGIN MENDAPATKAN PENERANGAN BOLEH HUBUNGI SAYA DAN ANDA BERPELUANG MENDAPAT DUIT CASH DALAM UNCANG DAN BEG SETIAP ENAM BULAN